2009. december 10., csütörtök

Ratatouille avagy lecsó francia módra

Ahogy már mondtam ma arra vetemedtem, hogy megpróbáljam elkészíteni a franciák egyik kedvencét.
Azt állítják róla, hogy lecsó jellegű étel. Ez azonban csak részben igaz. Az itthon ismert lecsó bő szaftos, adott esetben tojásos, rizses zöldség ragu, ami sokkal egyszerűbben és gyorsabban készíthető el.
A ratatouille elég körülményesen készíthető el, időigényes. Ez abból adódik, hogy az összes alapanyagot külön kell elősütni, majd aminek csak lehet le kell hántolni a héját.
Nekem két óra alatt sikerült megfőznöm. Kellett hozzá cukkini, padlizsán, paradicsom, vöröshagyma, lilahagyma, fokhagyma, piros és sárga kaliforniai parika, oliva olaj, vaj, só, bors, friss kakukkfű, bazsalikom és petrezselyem.
Nem kezdek bele, hogy hogyan kell megcsinálni, mert elég hosszú lenne de ha valakit érdekel elküldöm a pontos receptet.
Ami tuti, hogy strapás kaja, pepecselős de nagyon finom. Mázli, hogy nem nekem kellett elmosogatnom!!!
Ne lecsót várjatok a kész ételtől, egyrészt ugye az alapanyagok is különböznek de az állag is. Ez szárazabb mint a lecsó, nincs olyan bő leve.
Itthon ízlett mindenkinek de amit különösen szerettek az az volt amit mellé készítettem.
A franciák önálló ételként eszik magában általában másnap, hogy jól összeérjenek az ízek, van, hogy hidegen. Nekem viszont hiányzott volna mellőle valami körítés így csináltam hozzá pirított fűszeres, sajtos baguette-et.
Nagyon egyszerű cucc de szerintem nagyon finom. Vegyetek egy nagy francia baguette-et (aki bátor próbálkozhat házi készítéssel is) szeleteljétek fel vékony karikákra. Egy serpenyőben olvasszatok meg vajat és amikor már jó habos a vaj tegyetek rá annyi karikát amennyi fér a serpenyőbe, addig süssétek mindkét oldalát ameddig barnára sülnek és kicsit megszikkadnak. Szórjatok rájuk egész kevés kakukkfüvet, bazsalikomot és egy kis borsot. Ha megsültek szórjátok meg füstölt sajttal. A fűszerektől és az olvadt füstölt sajttól nagyon finom pikáns íze lesz.
Én nagyon bírtam a ratatouille mellé...


Egyétek!!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése